YT Expo - шаблон joomla Mp3
Εκτύπωση
PDF
29
Μάιος
2009

Πανέλληνες και...πανελλήνιες!

Γεμάτος ο κηροστάτης της Παναγίας της Τρυπητής πρωί - ώρα 8.Δε χωράει να ανάψεις κερί. Τι γιορτή είναι σήμερα ρωτάω περίεργος καθώς είναι εντυπωσιακό το θέαμα τόσων αναμμένων κεριών; Πανελλήνιες - μου απαντάει ο νεωκόρος. Δεν το κατάλαβες ; Από το πρωί έχουν έρθει όλες οι μανάδες κι αρχίζουν τα κεριά και τα προσκυνήματα για τον κανακάρη τους ή την πριγκηπέσα τους . Χώρια και οι μαθητές που κι αυτοί όλο τον χρόνο καμώνονται τον άθεο και όταν αρχίζουν οι εξετάσεις σταυροκοπούνται : Του Κυρίου δεηθώμεν ! Όσα κεριά δεν ανάβουν όλο τον χρόνο τα ανάβουν την περίοδο των εξετάσεων : Κύριε σώσον τους μαθητές !

-Ανθρώπινο βέβαια. Υπάρχουν στιγμές που νοιώθεις την ανάγκη να αρπαχτείς από κάπου πιο ψηλά και πιο σίγουρα από τους ανθρώπους. Είναι σαν τον διαρρήκτη που τον κυνηγούσαν και έταζε κεριά ; «Παναγία μου να μη με πιάσουν και θα σου φέρω το ένα απ` τα βραχιόλια που πήρα»!

-Γιατί το ένα ; Ε κάτι να του μείνει κι αυτουνού !!!

Αμέτρητες οι φορές που οι άνθρωποι καταφεύγουν στην ύστατη λύση. Στα μεγάλα μέσα. Την πάσαν ελπίδαν εις Σε ανατίθημι.

- Παναγία μου μου σώσε με, μη πέσουν δύσκολα, γιατί από τριγωνομετρία πατώνω.

Πολιούχος του Αιγίου η Παναγία όσο και να πεις έχει ένα λόγο παραπάνω να βοηθήσει . Δικοί της είμαστε !

Από εκεί περάσαμε κάποτε όλοι μας. Βέβαια φτιάχναμε σκονάκια. Άλλα κόλπα εκεί .Το τι σκαρφιζόμαστε για να αντιγράψουμε δε λέγεται ή μάλλον δε χρειάζεται να ειπωθεί γιατί τα ξέρουμε και μάλιστα σε μια εποχή που οι καθηγητές δε χωράτευαν. Κάθονταν επάνω από το κεφάλι σου και παρακολουθούσανε.

- Για άνοιξε την παλάμη σου να δω; Άφησα κάτω την πέννα κι άνοιξα τη δεξιά παλάμη.: Ορίστε κύριε καθηγητά.

-Όχι αυτή . Την άλλη παλάμη. Είχα γράψει τους τύπους της χημείας : ΗΟ2 ή ΟΗ2 κάπως έτσι μήπως θυμάμαι; Δεν τα ήξερα εκείνη την εποχή και θα τα θυμάμαι μισόν αιώνα μετά;

Καλός ο Ταγκαλάκης, με είχε πάρει με καλό μάτι, Θεός σ`χωρέστον μου τη χάρισε: «Πρώτη και τελευταία να μη σε ξαναπιάσω». Και πραγματικά δε με ξανάπιασε όχι γιατί έβαλα μυαλό εγώ, αλλά γιατί τον μεταθέσανε και έφυγε από το Γ΄. Νομίζω πήγε στο Β΄ Θηλέων.

Δεν ξέρω πόσο δύσκολα ή εύκολα αντιγράφουνε σήμερα οι μαθητές καθώς η τεχνολογία έχει -όπως λένε -εφεύρει απίθανους τρόπους. Ό,τι και να γίνει όμως η στρατηγική αλλάζει οι μαθητές μένουν οι ίδιοι .Πάντως στις πανελλήνιες είναι μάλλον δύσκολα τα πράγματα. Αναγκαστικά καταφεύγουν στις επουράνιες δυνάμεις : Παναγιά μου! Κερί η μαμά, κερί και η κόρη. Στη Φανερωμένη η μία στους Ταξιάρχες η άλλη. Να τα έχουμε καλά με όλους.

-Τι έριξες ρωτάει ; Ένα πενηνταράκι. Χαζή. Τράβα να ρίξεις δύο ευρώ και να ανάψεις ένα κερί της προκοπής.

Θυμάμαι που κάποτε σε κάποια επαγγελματική δυσκολία πείραξα τον Παπά-Τάκη (Θεός σ`χωρέστον).Παπά μου τόσα κεριά του ανάβω και μάλιστα σαν το μπόι μου αλλά δε βλέπω βοήθεια.

-Αμ σαν το μπόι σου τι περιμένεις .Τάξε τουλάχιστον σαν το μπόι του Φασούλα να πιάσει τόπο.

Κάθε τόσο ακούμε πως θα καταργηθούν οι εισαγωγικές στα πανεπιστήμια αλλά μόλις γίνει κυβέρνηση, η κάθε παράταξη, ξεχνά τη υπόσχεση. Εξ άλλου ο τζίρος των φροντιστηρίων είναι τόσο μεγάλος - μιλάνε για δισεκατομμύριο μόνο των επισήμων φροντιστηρίων Τα κρυφά , δηλαδή αυτά που κάνουν οι διορισμένοι καθηγητές, κατ` οίκον, ποιος μπορεί να μετρήσει. Χώρα που με αυτό το σύστημα έχουν βολευτεί εκατοντάδες ή τάχα χιλιάδες, καθηγητές αδιόριστοι. Σκεφθείτε να καταργηθούν τα φροντιστήρια και να βγουν όλοι αυτοί ζητώντας διορισμό στο δημόσιο.

Παραπαιδεία θα πείτε και είναι, όμως πως αλλιώς να γίνει, σε ένα κράτος που η δημόσια παιδεία -με ευθύνη των ιδίων των καθηγητών- έχει υποβαθμισθεί σε τέτοιο σημείο που ένας μεγάλος αριθμός τους, να διπλασιάζουν τον μισθό τους, από τα ιδιαίτερα μαθήματα.

Φυσικά αν τους ρωτήσει κανείς ,η γνωστή απάντηση είναι : Φταίει το σύστημα. Και βέβαια φταίει, αλλά το σύστημα το φτιάχνουν οι άνθρωποι. Εμείς οι ίδιοι το φτιάχνουμε το σύστημα ,εμείς το συντηρούμε και εμείς το ξεστρατίζουμε !

Και εδώ που τα λέμε - ήμαρτον Παναγία μου !-κοντά στα άλλα βολεύεται και η εκκλησία με τα… κεριά .Ψέματα ;

Στ.Ιντζεγιάννης