YT Expo - шаблон joomla Mp3
Εκτύπωση
PDF
05
Μάιος
2014

Δύσκολα ανακτώνται τα χαμένα μαθήματα...

Δύο εβδομάδες σχολικών διακοπών για το Πάσχα.  Διακοπών των μαθημάτων, των εκδρομών, του οργανωμένου ανοιξιάτικου ξεφαντώματος. Ο βαθύτερος λόγος να εκκλησιαστούν οι μαθητές και να βιωθούν τα πάθη του Χριστού τη Μ. Βδομάδα αλλά και τη χαρά της Διακαινισίμου, δεκαπέντε μέρες μακριά από τα θρανία. Άλλες τόσες  τα Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά-Φώτα, εκτός κάποιων διήμερων ή τριήμερων από άλλες εύλογες αιτίες. Πάντα σχολιάζονταν οι πολυήμερες διακοπές των μαθημάτων, ως επιζήμιες στη μόρφωση των μαθητών, ειδικότερα στην ολοκλήρωση της ύλης των μαθημάτων, του διδακτικού έτους, στην εξάντληση του γνωστικού αντικειμένου, κάθε μαθήματος. Πού, άλλωστε, είναι και ο σκοπός του προγράμματος. Λέμε σχολικό έτος και διδακτικό έτος. Λέμε διδακτέα ύλη και διδαχθείσα ύλη.  Ποια αρμόδια εκπαιδευτική αρχή έκαμε έλεγχο αν αξιοποιήθηκε ο χρόνος και αν διδάχθηκε η προβλεφθείσα ύλη των μαθημάτων; Αν τα σχολεία λειτούργησαν κανονικά και όλες οι ώρες, ανά μάθημα, αξιοποιήθηκαν προς όφελος των μαθητών;Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν, συμπλήρωσης χαμένου χρόνου διδασκαλίας και πολλά σχολεία άνοιξαν από την περασμένη Τετάρτη, μπορεί να είναι ένα μέτρο επιβολής του Κράτους (το οποίο απουσίαζε ή σιωπούσε με τις καταλήψεις των σχολείων από τους μαθητές) δε νομίζουμε όμως ότι  δημιουργήθηκε εκείνη η  ζεστή ατμόσφαιρα στην τάξη, που προάγει τη μάθηση και δικαιώνεται ο παιδαγωγικός σκοπός με την περικοπή των διακοπών. Άνοιξαν κάποια σχολεία (που πραγματοποίησαν πολυήμερες καταλήψεις, κάποιες μαθητικές ομάδες) στη διάρκεια του σχολικού έτους, είναι βέβαιο ότι υπήρξε ουσιαστικό αποτέλεσμα; Μαθήματα που χάνονται από εκτροπή του προγράμματος, δύσκολα αναπληρώνονται.Ο εκπαιδευτικός συνδικαλισμός, αντέδρασε έντονα. Είδαμε και ακούσαμε από τηλεοράσεις πολύ αδύνατα επιχειρήματα αλλά και μια πείσμονα απαίτηση:«να μη χαθούν κεκτημένα δικαιώματά του!!!». Όλοι για δικαιώματα μιλάνε, παρακάμπτοντας τις υποχρεώσεις. Το...μάρμαρο όμως το πληρώνουν τα παιδιά. Πολύ περισσότερο εκείνα που διέρχονται το προεφηβικό και το εφηβικό στάδιο, όπου εύκολα παρασύρονται αλλά και πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης ανεύθυνων ιδεολογιών και προπαγάνδας.Αν δεν αλλάξει ο νόμος (με ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή) που να μαζέψει στο απολύτως αναγκαίο τις ημέρες των διακοπών, μέχρι να μη γίνονται και οι συνδικαλιστικές  συνελεύσεις εργάσιμες ημέρες του σχολείου, να υπάρξει ευθύνη και ποινή στη διοίκηση κάθε σχολικής μονάδας για τη μη εύρυθμη λειτουργία της, δε σώζουν την κατάσταση, προσθήκες – μπαλώματα στην απωλεσθείσα μόρφωση των μαθητών. Να ξεσηκώνονται και οι σύλλογοι γονέων όταν διαπιστώνουν ύποπτες αποχές από τα μαθήματα, έστω και με νομιμοφανή τερτίπια, να αρχίζουν τα μαθήματα αμέσως μετά την ανάληψη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών 1-3 Σεπτέμβρη και να εξαντλείται το δεκάμηνο (τον Ιούνιο) και μετά να αρχίζουν οι Πανελλήνιες. Αυτά τα γενικά, ωφέλιμα μέτρα, προϋποθέτουν αυστηρή και δίκαιη διοικητική πειθαρχία. Σε συνδικαλιστές, ανάθεσε η Πολιτεία να του διαπαιδαγωγήσουν τη γενιά που θα συνεχίσει; Ο Γεώργιος Παπανδρέου, παρ’ ότι νέος, τότε, πολιτικός και υπουργός εθνικής Παιδείας, (1932), μιλώντας στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο, που το αποτελούσαν κράτιστοι των Γραμμάτων, για τα ιδανικά της δημοκρατικής παιδείας άφησε αυτή την υποθήκη: «Το Κράτος οφείλει να είναι φορέας του πνεύματος της Πολιτείας, κατ’ εντολήν της οποίας λειτουργεί» και ακολουθούν και άλλες απόψεις του για την τάξη και την αναρχία. Μήπως είναι και σήμερα και ...δημοκρατικά επίκαιρες εκείνες οι συστάσεις του (οι οποίες αποσπασματικά και κατά περιόδους έγιναν απόπειρες να εφαρμοστούν);