YT Expo - шаблон joomla Mp3
Εκτύπωση
PDF
22
Σεπτέμβριος
2010

Ηλεκτρονικώς ...αναλφάβητοι!

Ο αγράμματος του μέλλοντος δε θα είναι αυτός που δε θα ξέρει να διαβάζει αλλά εκείνος που δε θα γνωρίζει πώς να μαθαίνει. Η σκέψη αυτή προέκυψε, όταν διαβάζοντας τις αλλαγές στην ύλη και στη μέθοδο διδασκαλίας, που προτίθεται το υπουργείο να εφαρμόσει από του χρόνου. Εξειδίκευση της ύλης και της ποσότητας των γνώσεων που θα λαμβάνουν οι μαθητές του Λυκείου και η εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια θα γίνεται με προκαθορισμό των μαθημάτων και του ύψους της βαθμολογίας από τα ίδια τα πανεπιστήμια. Δηλαδή θα γίνεται σε πρώτο στάδιο το ξεκαθάρισμα στα λύκεια. Τα μαθήματα και το ποσόν της ύλης θα ελαττωθούν μεν αλλά θα αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας. Αυτό σημαίνει κατάρτιση σε βάθος. Καλύτερη γνώση της προκαθορισμένης ύλης. Όσον αφορά την ηλεκτρονική διαδικασία, τη μελέτη μέσω τω ψηφιοποιημένων συγγραμμάτων, την προσαρμογή από το βιβλίο στο C.D., η μετάβαση έχει τα συν και τα πλην της. Για τους αμύητους φαίνονται βουνό. Αλλά και για τους έχοντες κάποια γνώση των ηλεκτρονικών και των διαβάσεων μέσω διαδικτύου, τα πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολα. Ωστόσο, με το δεδομένο ότι θα πρέπει να εξοικειωθούμε να παραγγέλνουμε τα ψώνια μας μέσω κομπιούτερ στο σούπερ μάρκετ ή να διακινούμε την αλληλογραφία μας μ’ αυτό το σύστημα, οι Έλληνες πάνω από μια ηλικία ή το 90% του πληθυσμού μας είμαστε ηλεκτρονικώς αναλφάβητοι. Όταν δυσκολευόμαστε να ανοίξουμε μια πόρτα με κάρτα, να αγοράσουμε ένα εισιτήριο ή γραμματόσημο από αυτόματο πωλητή ή να ακυρώσουμε στο αστικό το εισιτήριό μας, φανταστείτε πόσο πίσω είμαστε. Κάπου είχα διαβάσει ότι σε σχέση με την Ευρώπη, μόνο το 13% των Ελλήνων  έχει επάρκεια γνώσεων για το λάπτοπ τους. Οι περισσότεροι το χρησιμοποιούν ως ηλεκτρονική γραφομηχανή. Εκτός βέβαια από τα παιδιά που το...λιβακώνουν, έτσι και το πιάσουν στα χέρια τους, αλλά και λύνουν τις απορίες των μεγαλύτερων με περισσή ευκολία. Άλλαξαν οι καιροί. Εμείς μείναμε – επιεικώς – στάσιμοι έναντι της νεολαίας που προηγείται στο παγκόσμιο διαδίκτυο.