YT Expo - шаблон joomla Mp3
Εκτύπωση
PDF
31
Μάρτιος
2010

Μεγάλη Βδομάδα

Mεγάλη Βδομάδα. Η κορύφωση των Παθών του Χριστού. Η ανθρώπινη αχαριστία, «ανταμοιβή» του Θεού από το πλάσμα του. Η αγνωμοσύνη ή αλλιώς η αχαριστία, παρέμεινε διαχρονικά το μεγαλύτερο, συνειδητό αμάρτημα ανάμεσα στις κοινωνίες των ανθρώπων. Είναι από τις πράξεις που δε χωρεί η συγγνώμη, ωστόσο ο Ιησούς, δείχνοντας το μέγεθος της τελειότητάς Του, την παραχώρησε στους διώκτες του, στους σταυρωτές του. «Ου γαρ οίδασι τι ποιούσι». Σκεπτικό φιλοσοφημένο για να είναι το δίδαγμα, υπόδειγμα εσαεί. Επειδή οι άνθρωποι θα εκλιπαρούν στην ανάγκη τους και θα λησμονούν στην ανταπόδοση του ευεργετήματος. Γι αυτό η αχαριστία είναι ασυγχώρητη με τα ανθρώπινα μέτρα. Η Μ. Βδομάδα φέρνει σε επαφή, και σε πλησιέστερη σχέση, το ανθρώπινο με το Θείο. Η εκκλησία προσφέρει την αφήγηση των φρικτών γεγονότων και η ενόραση δημιουργεί τη φιλοσοφική προέκταση, στα βάθη της ψυχής του πιστού που προσέρχεται, να ανάψει ένα κερί και να υποδηλώσει τη συμμετοχή του στο Θείο Δράμα. Ο Χριστός έπαθε και σταυρώθηκε για τις ανθρωπιστικές ιδέες του. Για την ελευθέρωση του ανθρώπου από το μεταφυσικό χρέος της ανυπακοής του και της έξωσής του από τον παράδεισο. Αν δεν προέκυπτε η ανυπακοή και δεν διέφθειρε το πονηρό πνεύμα τη φυσική αθωότητα των πρωτόπλαστων δε θα υπήρχε θάνατος. Η παρουσία του Χριστού στη γη δημιούργησε τη φυσική και μεταφυσική προϋπόθεση της επιστροφής του εκπεσόντος ανθρώπου, στη μέλλουσα αιωνιότητα. Μετά Χριστόν υπάρχει η δυνατότητα της ανύψωσης του ανθρώπου μέσα στη φύση και η διασφάλιση της μετά θάνατον πνευματικής υπάρξεώς του. Όλες οι ακολουθίες των όρθρων στους εσπερινούς της Μ. Εβδομάδος είναι ένα συνοπτικό φροντιστήριο με ανακεφαλαιωμένες τις ειδήσεις από την εποχή του Ιησού μέχρι σήμερα και στο διηνεκές. Οι χριστιανοί περνούν ένα ταχύρυθμο πρόγραμμα εμπέδωσης του μεγάλου γεγονότος των Παθών, της Σταύρωσης και της Ανάστασης του Θεανθρώπου. Όσοι τις βιώσουμε με όση περισσότερη  ταπείνωση και συναίσθηση, τόση θα είναι και η εσωτερική ανανέωση, ευλογία και χάρη που θα εμποτιστούμε και ίσως αποτελέσουν την απαρχή μιας αλλαγής  και απαλλαγής μας από την ασυνέπεια, που δεν είναι μακριά από την αγνωμοσύνη που γράφαμε στην αρχή του σχολίου μας.