YT Expo - шаблон joomla Mp3
Εκτύπωση
PDF
30
Μάιος
2017

Περί έρωτος ο λόγος!...

Τα ακόρεστα ένστικτά μας! Όαση και χίμαιρα της ζωής. Δύο όμως είναι τα κυρίαρχα και ακόρεστα ένστικτα του ανθρώπου. Εκείνα, της αυτοσυντήρησης και της αναπαραγωγής του. Η πείνα και ο έρωτας. Ο χορτασμός και η ανάγκη επαφής ανάμεσα στα δύο φύλα. Ενστικτώδεις δυνάμεις που υπερβαίνουν την ανθρώπινη αντοχή. Η πείνα σε κάνει κλέφτη και ο έρωτας παράτολμο. Δικαιολογία των υπαίτιων, τέτοιων παραπτωμάτων, είναι η αδυναμία των πλασμάτων του θεού να αντισταθούν στη φυσική διαδικασία. Να ξεπεράσουν τη φύση δεν είναι δυνατό σε όλους. Υπερφυσικό, είναι το θαύμα,

η πραγμάτωση του αδύνατου μέσα στη φύση. Εδώ ο κοινός άνθρωπος είναι – φύσει και θέση – αδύνατος. Ο έρωτας, αποτέλεσε πρόβλημα μελέτης της φυσικής και μεταφυσικής υπόστασής του. Διάσημοι διανοητές ασχολήθηκαν με την εξιχνίαση του μυστηρίου του, τον απογείωσαν, μέχρι που του έδωσαν διαστάσεις απείρου.

 

Στο βιβλίο του Καθηγητή Κων. Βουδούρη «Έρωτας-Παιδεία και Φιλοσοφία», ο έρωτας χαρακτηρίζεται ως «ο ολκός της ψυχής προς το αιώνιο, ο υποκειμενικός συντελεστής του έργου της παιδείας (με την απρόσωπη έννοια). Ο αιώνιος δε παιδαγωγός και λειτουργός του έρωτα και του φιλοσοφικού λόγου είναι ο πλατωνικός Σωκράτης. Στο «Συμπόσιο», λέγεται, από τον Πλάτωνα, ότι ο έρως είναι δαίμων, πένης, σκληρός, αυχμηρός, ανυπόδητος, άοικος, χαμαιτεπής, άτρωτος, ενδεής, επίβουλος, ανδρείος, θηρευτής, γόης, φαρμακεύς, σοφιστής και φιλοσοφών δια παντός του βίου. Από τη γενεαλογία του δηλώνεται λοτι είναι γιος του Πόρου και της Πενίας. `Προστίθεται ότι είναι και ίτης (παραγ. και το ιταμός)δηλ. , βιαστικός, ριψοκίνδυνος, ορμητικός, θρασύς, αναιδής, αναίσχυντος.»

Υπάρχουν και άλλοι πιο πεζοί, πιο λαϊκοί χαρακτηρισμοί, που ωστόσο είναι ιδιότητές του, κοντά στην ποιητικότητα και δημιουργικότητα που εμπνέει σαν αίσθημα που ερεθίζει προς το ωραίο.